Monthly Archives: Kwiecień 2014

Alergia na sierść

Spora część osób bardzo lubi zwierzęta domowe. Grono osób ma w domu psa, kota. Inni preferują zwierzątka nie wymagające aż tak wielkiego zaangażowania właściciela, czyli rybki, chomiki. Problem zaczyna się wówczas, gdy okazuje się, że członek rodziny ma alergię na sierść jakiegoś zwierzęcia. W lepszej sytuacji są ci, którzy planują posiadanie psa i dowiadują się o swoim uczuleniu na sierść. Wtedy mogą poszukać psiaka, którego sierść (a właściwie w tym przypadku włosy) nie uczulają. Gorzej jest gdy w domu już znajduje się zwierzę. Oczywiście skutkom i objawom takiego uczulenia można z powodzeniem zapobiegać. Dzisiaj bardzo rozwinięta jest dziedzina medycyny zajmująca się alergiami, co wynika prawdopodobnie z ich ogromnej częstotliwości występowania wśród społeczeństwa. Codzienne zażywanie odpowiednich leków przynosi znaczną poprawę. Jednak są to zazwyczaj leki otępiające, więc nie wszyscy alergicy decydują się na ich stosowanie. Należy także wspomnieć o różnych objawach występowania alergii. Jedni mają lekki katar, inni nieustannie załzawione oczy lub wysypkę na skórze. W najgorszych przypadkach może dochodzić do duszności i innych powikłań.

Zdrowie, nauka huny

Na początku każdych medytacji warto dowiedzieć się więcej szczegółów z książek jak nie innych porad, które pomogą wykonać nam to poprawnie. Przykładem jest nauka huny, którą wykonuje się dla zdrowia umysłu i ciała, jest dość popularna wśród technik pomagających pozbyć się dolegliwości. Dlatego ludzie nowocześni z chęcią sięgają po nowe naturalne sposoby zwalczania problemów zdrowotnych, a nauka huny taka właśnie jest lecznicza. Poprzez ową technikę nasze ciało już nie będzie trapione przez niewidzialne złe energie, ponieważ ma niezwykłą siłę. Aktywność huny polega na wprowadzeniu swojego ciała w niezwykły stan, mamy sobie wyobrażać zdrowie jakie osiągniemy w przyszłości dzięki temu. W tym czasie myślimy kim byliśmy jak nie dolegało nic naszemu zdrowiu a tryskaliśmy energią. Celem huny jest przywołanie tego stanu do teraźniejszości, co dotyczy bardzo szczegółowo wszystkich zmysłów. Przypominamy sobie piękne chwile rodzinne bądź z przyjaciółmi z wakacji i myślimy o braku dolegliwości z tamtych dni. Powtarzamy to aż wkrótce proces uzdrawiania zacznie działać.

Niestrawność i zgaga

Niestrawność i zgaga zdarza się czasem każdemu. Mają ją czasem nawet osoby zupełnie zdrowe po zjedzeniu potraw ciężkostrawnych, smażonych czy grillowanych. Niestrawność i zgaga są także dolegliwościami typowymi dla choroby refluksowej przełyku. Jeśli jednak nie chorujemy a dolegliwości te przydarzają nam się jedynie od czasu do czasu warto znać kilka domowych sposobów na walkę z nimi. Jak wiadomo kminek dodawany do potraw ma świetne właściwości wspomagające trawienie. Po ciężkostrawnym posiłku możemy więc przygotować sobie herbatkę kminkową. Aby ją przygotować należy zmielić w młynku do kawy łyżkę kminku i zalać ją szklanką wrzątku. Herbatka ta na pewno przyniesie ulgę we wzdęciach i mdłościach. Mało kto wie, że w walce ze zgagą świetne są migdały. Już po zjedzeniu kilku z nich zgaga minie bez śladu. Oczywiście, możemy zastosować także gotowy preparat z apteki, który działa zobojętniająco na kwas żołądkowy, ale przede wszystkim lepiej unikać potraw ciężkostrawnych powodujących zgagę i niestrawność.

(Nie) modne papierosy

Jeszcze kilkanaście lat temu, w XX wieku, papierosy były atrybutem wielu osób. Paliła bardzo duża część społeczeństwa. Niewiele mówiło się o szkodliwości tego nałogu, palenie było na porządku dziennym, było czymś normalnym i zwyczajnym. Moda na papierosy pojawiła się także wśród ludzi bardzo młodych, chodzących do szkoły. Wówczas ten, kto nie palił ukradkiem w szkole, nie liczył się, nie był „cool”. Dzisiaj palenie słusznie nazywane jest problemem, nałogiem, uzależnieniem. Z paczek papierosów przemawiają hasła mówiące o szkodliwości nikotyny, o fundowaniu sobie zawału i innych chorób. Zakaz palenia w miejscach publicznych, w restauracjach, na przystankach, spowodował, że na ulicach rzeczywiście nie widać już tylu palaczy. W telewizji reklamowane są środki, które mają oduczyć palenia, elektroniczne papierosy bez dymu. Na szczęście dzisiaj panuje raczej moda na zdrowy styl życia, więc ci palacze, którzy jeszcze nie zauważyli szkodliwego wpływu papierosów na ich życie, pozostają w mniejszości.

Choroby wieku dziecięcego

Małe dzieci mają naturalnie niższą odporność niż dorośli. Związane jest to z tym, że odporność nabywa się wraz z wiekiem, kiedy to kontaktujemy się z różnymi antygenami. Zazwyczaj dopóki dzieci przebywają w domu, to znaczy nie posyłamy ich do żłobka ani przedszkola nie chorują. Problem rozpoczyna się kiedy dziecko zaczyna kontaktować się z grupą rówieśniczą. Pierwszy rok w żłobku czy przedszkolu niejednokrotnie związany jest z ciągłymi chorobami. Zazwyczaj wystarczy, że w przedszkolu pojawi się jedno chore dziecko a cała reszta na następny dzień zaczyna również chorować. Rodzice posyłający dzieci do żłobka czy przedszkola powinni się z tym liczyć. Nie oznacza to jednak, że powinni tego unikać. Taki kontakt z grupą rówieśniczą, a w związku z tym z różnymi antygenami jest budowaniem naturalnej odporności dziecka. Dzięki temu nasze dziecko nauczy się walczyć z drobnoustrojami i jeśli zostanie nimi zaatakowane po raz kolejny, najprawdopodobniej bez problemu je zwalczy. Choroby wieku dziecięcego mają więc też swoje pozytywne znaczenie.

Ochrona przed zimnem

Zimno możemy spotykać nie tylko w okresie zimy, lecz również w ciągu całego roku. Dlatego powinniśmy pod tym względem bardzo dokładnie przygotować swój organizm. Musimy zaznaczyć, że okaże się to dla nas bardzo skuteczne. Powinniśmy przyznać, że ochrona przed zimnem dotyczy posiadania wysokiej odporności organizmu na zagrożenia, z którymi się spotyka. Możemy być pewni, że bardzo dobrze na tym wyjdziemy. Poza tym należy wziąć pod uwagę dietę, jaką posiadamy. Warto jest wybrać spożywanie dużej ilości witamin, czyli warzyw i owoców, które zapewniają nam poprawienie odporności organizmu. Powinniśmy wskazać, że ochrona przed zimnem jest jeszcze zależna od nawilżenia naszej skóry. Możemy w tym przypadku dbać o spożywanie odpowiedniej ilości płynów, jak i stosowanie kosmetyków, dzięki którym takie nawilżenie będzie przedstawiało się na wyższym poziomie. Jeśli będziemy tak czynić, to na pewno o wiele lepiej na tym skorzystamy. Nawet poważne zimno nie będzie stanowiło dla nas wysokiego zagrożenia.

Zdrowie, nasze serce

Na pewno pozbędziemy się toksyn, jeśli nasze jedzenie też nie będzie ciężkostrawne. Stąd też nasze serce od razu będzie bardziej uśmiechnięte, a my sami poczujemy zdrowie. Dla harmonii bicia serca dobrze jest spożywać produkty bogate w kwasy foliowe tj. ciecierzycę, szpinak, pomidory, migdały i sezam. Dlatego ponieważ zwalczają one przeciążenie, a krążenie krwi jest swobodniejsze i nie powoduje zakrzepów w naczyniach. Na pewno nasze serce ceni sobie abyśmy rozszerzali naczynia krwionośne poprzez stosowanie goździków do gorącego picia, oraz innych sypkich produktów typu cynamon, którym właśnie szybko poszerzymy nasze naczynka i krew będzie łatwiej dopływać do serca. Na pewno dla zdrowia naszego serca liczy się więcej ruchu w ciągu dnia, a powinny zwrócić na to szczególną uwagę osoby pracujące za biurkiem. Wartościową rzeczą będzie regularne ćwiczenie, dzięki czemu będziemy zwalczać zagrożenie zawału serca i innych chorób. Dla rozpuszczania cholesterolu warto spożywać jabłko i to codziennie po normalnym posiłku.

Żylaki kończyn dolnych

Żylaki kończyn dolnych są to kręte i poszerzone żyły. Zazwyczaj umiejscawiają się na kończynach dolnych, zwłaszcza na łydkach. W ogromnej większości dotyczą kobiet, ale dotykają także panów. Dla pań są w głównej mierze problemem natury estetycznej, ponieważ szpecą wygląd nóg. Ale żylaki nie są problemem natury estetycznej, ale dość poważnym problemem zdrowotnym. Często jeśli u któregoś z rodziców występowały żylaki, mogą je odziedziczyć dzieci. Jeśli więc nasi rodzice mieli żylaki warto już w młodości wdrożyć ich profilaktykę. Zazwyczaj żylaki kończyn dolnych pojawiają się około czterdziestego roku życia, ale zapobiegać należy im znacznie wcześniej. Tylko w jaki sposób należy to robić? Po pierwsze, należy dużo się ruszać. Ruch to przecież zdrowie. Regularne ćwiczenia usprawnią przepływ krwi w kończynach dolnych, dzięki czemu zmniejszymy ryzyko powstania żylaków. Dodatkowo po ciężkim dniu należy odpoczywać w takiej pozycji, aby nasze kończyny górne były nieco uniesione ku górze, co zapewni lepszy przepływ krwi.