Monthly Archives: Marzec 2014

Zdrowie, choroby przewlekłe

Niektórym ludziom jest pisane leczyć się całe życie i muszą się z tym pogodzić. Jak wiemy nie ma sprawiedliwości na Świecie i wtedy przewlekle chora osoba bierze nagminnie tabletki i żyje dalej. Zdrowie u takiej osoby może być chwiejne jeśli nie będzie przyjmowała leków regularnie według zaleceń lekarza. Jednak jeśli myśli mądrze to nie będzie miała większych problemów ze zdrowiem. Dobrze też jest chodzić do tego samego specjalisty, który zna się na wszystkich latach przebiegu i rozwoju choroby pacjenta. A dzięki temu pacjentka będzie mogła liczyć na wszelkie L4, czy wypełniane wnioski np. na turnusy rehabilitacyjne. Zawsze też lepiej jest aby osoba chorująca przewlekle żyła wedle zaleceń lekarza i prowadziła zdrowy tryb życia, brała leki w godzinach tych samych. Poza tym osoba chora jest to normalnym człowiekiem, który może funkcjonować i pracować jeśli nie ma grupy niepełnosprawności wyższej niż II. Dużo medytacji pozwoli takiej osobie uwierzyć w zdrowie a nawet jego poprawę. Dlatego optymizm jest zawsze wskazany.

Życie z astmą

Astma jest chorobą przewlekłą, długotrwałą, trwającą właściwie przez całe życie osoby chorej. Nie można się z niej wyleczyć, można jedynie neutralizować jej objawy. Wiele osób ma problemy z oddychaniem, duszności, ataki tej choroby. Szybkie zdiagnozowanie i dobranie odpowiedniej metody leczenia pomaga w normalnym życiu. Zazwyczaj oprócz lekarstw w pigułkach, przeznaczonych do połykania, wszyscy chorzy na tę chorobę, stosują inhalatory. Często organizowane są w różnego rodzaju sanatoriach, które specjalizują się w leczeniu dróg oddechowych, turnusy rehabilitacyjne. Dzięki takim wyjazdom, zwykle minimum trzytygodniowym, osoba chora na astmę może nieco poprawić swoje samopoczucie. Odpowiedni mikroklimat (zwykle górskie powietrze) oraz szereg inhalacji, zabiegów, pomagają w walce z chorobą. Niestety, w przypadku samodzielnego wyjazdu (bez refundacji), taki pobyt nie należy do tanich. Astma dotyczy także dzieci, dlatego ważne jest rozmawianie z nimi o tej chorobie, tłumaczenie im sposobów leczenia, wdrażanie do obowiązkowego przyjmowania lekarstw.

Obniżanie poziomu cholesterolu

Badania naukowe udowodniły, że wysoki poziom cholesterolu znacznie zwiększa ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia, w tym zawałów i udarów. Jednak w związku ze spożywaniem pokarmów coraz bardziej przetworzonych, o wysokiej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych oraz siedzącym trybem życia coraz więcej osób ma problem z podwyższonym poziomem cholesterolu. Na nasze nieszczęście, zazwyczaj w żaden sposób nie odczuwamy podwyższonego poziomu cholesterolu. Nie daje on żadnych objawów zazwyczaj rozwija się latami skrycie i podstępnie. Dowiadujemy się o nim zazwyczaj podczas wykonywania badan okresowych. Co więc należy zrobić, gdy dowiemy się, że mamy go za dużo w naszej krwi? Po pierwsze, powinniśmy zmienić nasze nawyki żywieniowe, znacznie zmniejszyć ilość spożywanych tłuszczów zwierzęcych. Po drugie, i wcale nie mniej ważne należy wdrożyć do naszego życia codzienną, regularną aktywność fizyczną. Jeśli poziom cholesterolu nie jest drastycznie podwyższony pozwoli to znacznie go zredukować, bez konieczności stosowania leków.

Zawsze problematyczny trądzik

W okresie dojrzewania każdego człowieka zachodzą w organizmie różne zmiany, głównie te hormonalne. Wówczas wiele młodych osób zmaga się z uciążliwym trądzikiem. Pryszcze utrudniają życie bardzo dużej ilości nastolatków. Inni, którzy mają predyspozycje do ich posiadania – na przykład tłustą cerę, mogą walczyć z trądzikiem przez całe życie. Pojedyncze pryszcze pojawiające się na twarzy nie są poważnym stanem, ale z pewnością psują ładny wygląd. Gorzej jest w sytuacji, gdy trądzik atakuje całą twarz i nie da się z nim walczyć za pomocą maści i domowych sposobów. W takim wypadku konieczna jest wizyta u dermatologa i stosowanie kuracji antybiotykowej, często doustnej. Poza tym, trądzik potrafi zostawić na twarzy blizny, bruzdy i ślady, które wyglądają bardzo nieestetycznie. Nie wolno bagatelizować tego problemu, ponieważ nie tylko utrudnia on życie nastolatkom, którzy stają się przez to mniej pewni siebie, zamknięci, ale także jest chorobą skóry, którą trzeba koniecznie leczyć, ponieważ sama nigdy nie minie.

Zdrowie to podstawa

Jedno z bardzo dobrze znanych przysłów mówi, iż w zdrowym ciele, zdrowy duch. I jest w tym bardzo, bardzo dużo prawdy. Bowiem kiedy czujemy się dobrze, nic nam nie dolega, możemy robić wszystko to , na co mamy ochotę. Nic nie będzie nam zabierało radości z życia. Natomiast gdy dopada nas jakaś dolegliwość, wówczas wszystko traci swoje światło i barwę. Wiadomo bowiem, iż dysfunkcje zdrowotne potrafią całkowicie odebrać wszelką radość życia. Dlatego tez, aby unikać tego typu, z całą pewnością nieprzyjemnych, sytuacji, powinniśmy koniecznie pamiętać o tym, aby wyjątkowo troskliwie dbać o nasze zdrowie. Warto dlatego dbać o coś takiego, jak profilaktyka. Starajmy się badać nawet wtedy, gdy, w naszym mniemaniu, czujemy się na zdrowych i nie odczuwamy żadnych dolegliwości. Albowiem badania profilaktyczne, wykonywane regularnie i odpowiednio często, pozwolą nam uchronić się przed wszelkimi ewentualnymi chorobami, a jeśli nawet jakaś zostanie wykryta, to będzie ona we wczesnym stadium i łatwiej będzie się ją leczyło.

Zwalcz swój stres

Dobrze będzie zwalczać stres, z którymi się spotykamy. Może on być widoczny zarówno w szkole, jak i pracy. Posiadanie wielu obowiązków, jak i chęć ciągłego wywiązania się z nich może stanowi dla nas wysokie wyzwanie. Dlatego o wiele lepiej będzie w tym wypadku, gdy zdecydujemy się na dietę, która pozwoli nam posiadać wysoką odporność organizmu. Ciągłe witaminy, jak i nowe składniki odżywcze pozytywnie wpływają na nasze samopoczucie. Taki stres możemy jeszcze zwalczać poprzez wzmożony wysiłek fizyczny. Decydowanie się na siłownie, to bardzo dobrze rozwiązanie. Tam będziemy mogli zapewnić sobie wiele ćwiczeń fizycznych, dzięki którym szybko przeminie taki stres. To jest o wiele lepsze działanie, niż wyładowanie takiego stresu gniewem, czy emocjami. Wtedy moglibyśmy zrazić do siebie innych. Jeśli więc czujemy, że stres już jest bardzo wysoki, to wtedy dobrze jest zapewnić sobie pewien wysiłek fizyczny. Sami będziemy mogli przekonać się, jaka wysoka jest jego skuteczność także pod tym względem.

Zdrowie, rozgrzewający piling

Na obecne mrozy najlepiej jest popatrzeć co mamy w zanadrzu naszej apteczki. Rozgrzewający piling do naszych stóp to w sam raz sposób na zmarznięte nogi po długim spacerze czy wypadzie w góry. Ulubionym produktem zdrowotnym jest miód, z którego robimy piling i nie przejmujemy się niczym. Mianowicie łączymy go z dwoma łyżeczkami cukru, łyżeczką sproszkowanego cynamonu, co razem wzięte wmasowujemy w przemarzłe stopy. Drugim rozwiązaniem będzie piling zdrowotny ale imbirowy, gdzie wsypujemy do miseczki trzy łyżeczki sproszkowanego imbiru, cztery łyżki drobnej soli kuchennej i pół łyżeczki mielonego cynamonu jaki dodatkowo jest rozgrzewający. Do wszystkiego dolewamy łyżkę oleju jaki będziemy mieć pod ręką, co zmieszamy w całość. Dobrze byłoby najpierw zwilżyć stopy ciepłą wodą przez kilka minut, co zwiększy lepsze działanie pilingu, po którym na koniec założymy na stopy ciepłe skarpetki. Napewno nie skończymy na jednym razie tego zabiegu, ponieważ daje niezwykłe ciepło i zapobieganie przeziębieniom.

Żucie gumy po posiłku

Producenci gum do życia przekonują, że po posiłku należy żuć gumę. Czy rzeczywiście powinno się tak postępować, czy jest to jedynie chwyt marketingowy? Jak długo żuć gumę po posiłku? Jaką gumę wybrać? Czy może ona być substytutem szczotkowania zębów po posiłkach? Każdy z nas chciałby znać odpowiedzi na te pytania. Otóż, gumę po posiłku powinniśmy żuć jedynie w sytuacjach gdy nie mamy możliwości umycia zębów. Jeśli jednak możemy umyć zęby zdecydowanie powinniśmy to zrobić, zamiast żuć gumę. Poza tym nie powinniśmy żuć gumy dłużej niż przez piętnaście minut. Niestety, często o tym zapominamy i żujemy ją nawet przez godzinę. Jeśli chodzi o rodzaj gumy, zdecydowanie lepiej wybierać te bez cukru, najlepiej miętowe. Miętowe gumy oprócz właściwości zwykłej gumy, dodatkowo odświeżają oddech, co daje przyjemne uczucie świeżości po spożytym posiłku. Zapamiętajmy, jeśli nie możemy umyć zębów po posiłku, warto przez kwadrans żuć miętową gumę bez cukru. Jednak nie żujmy jej zbyt długo, abyśmy nie zaczęli zgrzytać w nocy zębami.