Monthly Archives: Luty 2014

Medycyna (nie) estetyczna

Jest na świecie kilka krajów (głównie w Ameryce Południowej), w których tradycją jest „fundowanie” dziewczynce, która skończyła kilkanaście lat, pierwszej operacji plastycznej. Panie marzą zazwyczaj o zgrabnych pośladkach, dużych piersiach. Chirurgia plastyczna przynosi ogromne zyski, ale często jest niebezpieczna dla zdrowia. Co jakiś czas do mediów dochodzi informacja o szkodliwości materiałów używanych przy operacjach plastycznych (na przykład silikon, który spowodował śmierć pacjentek). Mnóstwo zamożnych kobiet, które zaczynają zauważać na swojej twarzy oznaki starzenia, płaci wiele pieniędzy za botoks, lifting. Kobiety wstrzykują sobie specjalne środki powiększające usta, co często nie kończy się dla nich korzystnie, ponieważ efekt nie zawsze jest taki, jak był zamierzony. Sporo pań (szczególnie tych znanych) przyznaje się do ingerencji chirurga w swoją urodę. Jednak na szczęście jest duże grono kobiet, które nie pochwalają tego typu zabiegów, wolą się starzeć z godnością – nie da się przecież zatrzymać czasu.

Skuteczność stosunku przerywanego

Stosunek przerywany polega na wyjęciu członka z pochwy przed wytryskiem, co ma zabezpieczać przed dostaniem się plemników do dróg rodnych kobiety. Niektórzy uważają stosunek przerywany za metodę antykoncepcji. Jednak środowiska medyczne i ludzie uświadomieni nie uznają stosunku przerywanego za metodę antykoncepcji, ponieważ jego skuteczność jest bardzo niska, a poza tym w wydzielinie męskiej cewki moczowej znajdują się żywe plemniki, które dostają się do dróg rodnych kobiety już na początku stosunku. Tego typu zachowanie nie sprzyja też budowaniu więzi pomiędzy partnerami. Niektórzy badacze twierdzą nawet, że stosunek przerywany może stać się przyczyną zaburzeń nerwicowych u mężczyzn. Nie dość, że nie chroni on przed zajściem w ciąże, jest przyczyną pewnego dyskomfortu (szczególnie dla panów), to dodatkowo nie zabezpiecza przed chorobami przenoszonymi drogą płciową. Jak widać nie ma praktycznie żadnych zalet, a niestety jest nadal dość często stosowany w naszym społeczeństwie. Miejmy nadzieję, że się to zmieni.

Popularne suplementy diety

W aptekach znajduje się ogromna ilość suplementów diety, czyli środków, które dostępne są bez recepty. Wśród nich można znaleźć preparaty witaminowe, te poprawiające wzrok, kondycję włosów i paznokci, uspokajające, witalizujące, ułatwiające odchudzanie, zapamiętywanie, sen i wiele, wiele innych. Ludzie często dają się oszukać przez kolorowe pudełka i reklamy telewizyjne – kupują takich środków mnóstwo. Oczywiście zażywanie takich preparatów zgodnie z zaleceniami producenta czy farmaceuty nikomu nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie. Szkoda tylko, że niektórzy klienci zastępują takimi suplementami jedzenie, z którego powinni czerpać najwięcej minerałów i witamin. Okazuje się bowiem, że rekordziści w zażywaniu suplementów, mają ich w domu kilkadziesiąt i codziennie połykają przynajmniej garść (około kilkunastu lub kilkudziesięciu) tabletek. Jest to zachowanie bardzo niemądre, ponieważ często substancje w nich zawarte mogą się wykluczać lub dublować, co z pewnością nie prowadzi do pozytywnych skutków.

Zbytni wysiłek fizyczny

To wysiłek fizyczny może poprawić odporność naszego organizmu, jak i jego kondycję. Wydaje się to być dla nas bardzo korzystne. Ale mimo wszystko nie powinniśmy sobie pozwolić na zbytni wysiłek fizyczny. Wydaje się być on dla nas wysokim zagrożeniem. Dlatego o wiele lepiej będzie dla nas, gdy będziemy brali pod uwagę odpowiednie ćwiczenia fizyczne. Należy o tym uważać, gdy decydujemy się na cieczenia w siłowni. Tam zazwyczaj mamy możliwość wykonywania tych ćwiczeń przy pomocy odpowiednich ciężarów. Nie możemy sobie pozwolić na takie ciężary, które nie zdołamy podnieść. To mogłoby stanowić dla nas bardzo wysokie zagrożenie. Najlepiej jest decydować się na podnoszenie ciężaru, który jesteśmy w stanie podnieść na jeden raz przynajmniej 8 razy. To jest w stanie umożliwić nam przygotowanie sobie odpowiednich serii ćwiczeń, które będziemy mogli wykonywać na danej wadze, którą sobie ustaliliśmy. To również będzie stanowić dla nas zabezpieczenie dla mięśni, których nie będziemy w żaden sposób zrywać.

Ważna higiena pracy

Większość dorosłych ludzi, spędza po kilka, kilkanaście godzin dziennie w pracy. Każdy z nas wykonuje inny zawód. Każdy, bardziej lub mniej, naraża na szwank pewne części ciała, swój organizm, wykonując to, co do niego należy w pracy. Dlatego tez, nawet tam, nie powinniśmy, a wręcz nie możemy, zapominać o nas samych, o naszym zdrowiu. Powinniśmy zatem pamiętać o czymś takim, co nazywamy higieną pracy. Co przez to rozumieć. Otóż, powinniśmy w ciągłym zawodowym biegu i gonitwie za pieniądzem pamiętać o naszym zdrowiu. Jeśli wykonujemy pracę typowo biurową, siedzącą, powinniśmy, koniecznie, raz na jakiś czas, robić sobie choćby malutkie, kilkuminutowe przerwy. Powinniśmy rozprostować nasze zapewne zdrętwiałe kości, wziąć kilka głębokich oddechów, przejść parę kroków. Jeśli w pracy towarzyszy nam komputer, dbajmy o oczy, pozwólmy im także odpoczywać. Pilnujmy tego, aby pomieszczenia, w których pracujemy, były odpowiednio oświetlone, co przynosi ulgę oczom, aby były dostatecznie dotlenione, co nie wzbudza w nas senności, zmęczenia, niechęci do pracy.

Zdrowie, masaże szczęścia

Nie bez przyczyny od dawien dawna, kobiety i mężczyźni uzdrawiali siebie za pomocą dotyku. Tak samo i dzisiaj na nasze zdrowie podziałać może każdy masaż szczęścia, oparty o najlepsze oleje roślinne z gorczycy, migdałów czy kokosu. To już nie nowość, że nawet olejem sezamowym można doprowadzić osobę masującą do wspaniałych doznań. Jak mówiliśmy olej sezamowy powoduje likwidację opuchlizny, wzmacnia nawilżając skórę, poza tym opóźnia proces siwienia włosów. Jego nadmiar może podrażniać skórę, dlatego warto zastąpić oliwą. Dla naszego dobrego samopoczucia, takie masaże szczęścia działają rozgrzewająco, powodują otwieranie się porów na twarzy, likwidują sztywność stawów oraz mięśni co jest głównym celem zdrowia. Najlepiej jest je stosować latem sezamowy, zaś zimą gorczycowy. Masaże szczęścia przygotowuje się ze specjalnych olejków (wspomnianych powyżej), które przez zastosowaniem warto wstawić do ciepłej wody. Kiedy dany olejek stężeje, nabiera odpowiednich właściwości do wmasowywania w ciało.

Robienie pieszych wycieczek

Jak często się powtarza na wszelkie możliwe sposoby, ruch to zdrowie. I jest to jak najbardziej prawdą. Chcąc być zdrowym, chcąc posiadać przysłowiowego zdrowego ducha w zdrowym ciele, nie możemy zapominać o odpowiedniej ilości ruchu w naszym codziennym życiu. Jest to naprawdę ważne, a tak często, niestety, to lekceważymy. Zauważmy, co dzieje się z naszym ciałem i naszym organizmem, kiedy prowadzimy typowo kanapowy styl życia. Kiedy wracamy z pracy, ze szkoły i zasiadamy na kanapie, spędzając w ten sposób resztę pozostałego nam dnia. Stajemy się ociężali, leniwi, apatyczni. Co oczywiste, przybieramy także na wadze, a tego zapewne prawie nikt z nas by nie chciał. Dlatego też ruszajmy się, tak dużo i tak często, jak tylko to możliwe. Chodźmy na spacery, biegajmy, uprawiajmy sporty. Organizujmy sobie piesze wycieczki. Zamiast wozić się wszędzie samochodem, ubierzmy się odpowiednio i pokonajmy ten dystans pieszo. Dzięki temu , połączymy przyjemne z pożytecznym. Warto naprawdę zadbać o dużą ilość spacerów i pieszych przechadzek w naszym codziennym życiu.

Dbajmy o nasze stawy

Problemy z układem kostno-stawowym stają się coraz większym problemem w naszej społeczności. Związane jest to zarówno ze starzeniem się społeczeństwa, jak i często nadwagą, która staje się problem coraz szerszej gruby osób. Czynnikami, które bowiem najbardziej obciążają nasze stawy jest ich naturalne zużycie związane z wiekiem oraz ciężar jakim są one obciążone. Jako, że każdy chce aby jego stawy funkcjonowały prawidłowo i bezboleśnie jak najdłużej warto o nie dbać. Po pierwsze, jeśli nasza waga jest większa niż być powinna, pierwszym krokiem powinna być jej redukcja. Pozwoli to odciążyć stawy z nadmiaru kilogramów. Po drugie dla właściwego odżywienia chrząstki stawowej potrzebny jest ruch w stawie, dlatego powinniśmy regularnie wykonywać ćwiczenia ogólnoustrojowe, usprawniające oraz wzmacniające nasze mięśnie. Poza tym ważna jest właściwa, zbilansowana dieta, która dostarczy wszelkich niezbędnych substancji odżywczych naszym stawom. W aptekach dostępne są specjalne preparaty, które można kupić bez recepty.