Zdrowie, maści robione

Kiedy żadne inne leki nie działają skutecznie to nie ma wyjścia i musimy wybrać się do specjalisty. Zdrowie mamy tylko jedno i trzeba jest uodparniać od wszystkiego co nas atakuje w zimę, kiedy najczęściej nam chorować. Kiedy zaś potrzebujemy od lekarza w spawie dalszego leczenia, to wcale nie musimy dostać kolejnej recepty na gotowy preparat, ponieważ może to być skład na maść robioną. Czasami zdarza się, iż właśnie taka maść robiona lepiej poskutkuje niż każda inna wcześniej stosowana na obolałe miejsca czy też zmiany chorobowe skóry. Jeśli więc się zmotywujemy i nastawimy pozytywnie do leczenia to przyciągniemy zdrowie i poczujemy się od razu lepiej. Tak samo jeśli mamy swoje małe dziecko musimy pamiętać, czy nie jest uczulone na któryś ze składników maści wypisanej przez lekarza. Wtedy tez najlepiej jest aby specjalista wypisał składniki właśnie na maść robioną, jaka na pewno nie będzie pogłębiała choroby. Podczas stosowania leczenia takimi mieszankami trzeba utrzymywać higienę i najlepiej smarować skórę przed snem.

Jak leczyć przeziębienie

Przeziębienie jest najczęściej występującą chorobą zwłaszcza w okresie jesiennym oraz wiosennym. Każdy zna jego objawy. Są to ból gardła, katar, ogólne złe samopoczucie, czasem kaszel. Zazwyczaj przeziębienie trwa kilka dnia, nie wymaga leczenia specjalistycznego i przechodzi bez śladu po kuracji domowymi sposobami. Podstawą leczenie przeziębienia jest pozostanie w ciepłym domu, najlepiej w łóżku. Związane jest to zarówno z dbaniem o własny organizm, ale także o to aby nie rozprzestrzeniać zakażenia, nie zarażać innych osób. Zazwyczaj bowiem przeziębienie wywoływane jest przez wirusy, które rozprzestrzeniają się drogą kropelkową. Poza tym należy zadbać o dobre nawilżenie pomieszczenia w którym przebywamy. Jeśli cierpimy na niewysoką gorączkę lepiej nie stosować leków zmniejszających ją, ponieważ świadczy ona o naturalnej obronie naszego organizmu przed infekcją. W przypadku bólu gardła możemy stosować tabletki do ssanie dostępne w aptekach bez recepty. Jeśli dokucza nam kaszel warto zaopatrzyć się także w syrop przeciwkaszlowy (jeśli kaszel jest suchy) lub syrop wykrztuśny (jeśli kaszel jest mokry).

Dbajmy o otoczenie

Żyjmy zdrowo, bądźmy zdrowi, róbmy wszystko, by nasze zdrowie było w jak najlepszej kondycji. Powinniśmy pamiętać, aby wszystko, co nas otacza, także było zdrowe. Nie zapominajmy więc także o naszym otoczeniu. Przecież, wbrew wszelkim możliwym pozorom, miejsce, w którym żyjemy, jest naprawdę bardzo istotne. Spróbujmy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby miejsce naszego stałego pobytu, było jak najstaranniej zadbane. Jeśli to możliwe, spróbujmy wdrożyć w nie jak najwięcej zieleni. Zieleń bowiem, jak wszyscy zapewne doskonale wiemy, dostarcza nam niezbędnego do życia tlenu. A im jej więcej w naszym najbliższym otoczeniu, tym lepsze będzie otaczające nas powietrze, a co za tym idzie, będziemy oddychać zdrowiej i przysłowiową pełną piersią. Starajmy się także nie zaśmiecać otoczenia naszego miejsca zamieszkania. Po pierwsze, jest to bardzo nie ekologiczne, a po drugie, sprawia iż po prostu żyjemy w nieprzyjemnym otoczeniu. Dbajmy też o to, aby nie wydalać do środowiska zbędnych i niezwykle szkodliwych dla naszego zdrowia i samopoczucia gazów. Chodzi tu szczególnie o piece, w których zdarza nam się palić przeróżne, szkodliwe i toksyczne śmieci.

Zespół napięcia przedmiesiączkowego

Zespół napięcia przedmiesiączkowego określany jako PMS jest zespołem dokuczliwych dolegliwości towarzyszących kobietom na kilka dni przed wystąpieniem comiesięcznego krwawienia. Spowodowany jest on gwałtownym spadkiem hormonów. Objawia się na różnorodne, raczej nieprzyjemne sposoby. Kobiety stają się w tym czasie zazwyczaj drażliwe, skłonne do płaczu, ich nastrój jest bardzo zmienny i nie do końca przewidywalny. Dotyczy on znacznego odsetka kobiet. Panie same przyznają, że swoista burza hormonalna jakiej doznają przed miesiączką, często przyczynia się na przykład do konfliktów w związkach małżeńskich czy partnerskich. Dodatkowo oprócz zaburzeń związanych z nastrojem paniom mogą dokuczać dolegliwości takie jak obrzmienie i bolesność piersi, dolegliwości gastryczne, czy nadmierny apetyt. Aby złagodzić dolegliwości należy w tym czasie unikać kofeiny, a na co dzień regularnie uprawiać sport. Dolegliwości może zminimalizować także przyjmowanie magnezu. Panowie powinni w tych dniach wykazać się dużą cierpliwością dla swoich partnerek.

Otyłość- problem ludzkości

Otyłość jest to choroba metaboliczna, która w ostatnich latach rozwija się w zastraszającym tempie. Dotyka zarówno dzieci, młodych ludzi, jak i osoby starsze. Schorzenie to spowodowane jest zbyt dużą podażą energii, która zawarta jest w pokarmach, w stosunku do zapotrzebowania naszego organizmu. Skutkiem tego jest odkładanie się jej nadmiaru w postaci tkanki tłuszczowej. Występują dwa rodzaje otyłości : brzuszna, inaczej nazywana otyłością typu „jabłko” i częściej występuje u mężczyzn oraz pośladkowo- udowa, tzw. otyłością typu „gruszka” i głównie dotyczy kobiet. W obu przypadkach choroba jest bardzo niebezpieczna. Otyłość powoduje wiele bardzo negatywnych skutków, np. : cukrzycę, nadciśnienie tętnicze, liczne choroby serca, zaburzenie pracy serca, a także zwyrodnienia stawów. Oprócz licznych objawów somatycznych otyłość jest przyczyną wystąpienia wielu skutków psychicznych, jak np.: zamknięcie w sobie, depresja, trudności w kontaktach z innymi ludźmi oraz zaburzenia nastroju, a nawet niekiedy myśli samobójcze.

Masaż dla zdrowia

masazMasaż to coś, co także może całkiem pozytywnie wpłynąć na nasze zdrowie. Często bowiem bywa tak, że czujemy się zmęczeni, przepracowani, wykończeni monotonią codziennego życia, pracą, obowiązkami. Nierzadko wykonujemy pracę, która wymaga od nas spędzania wielu godzin w jednej pozycji, czy to siedzącej, czy to stojącej. Wtedy też, czujemy się, mówiąc w przenośni, połamani, odczuwamy dyskomfort w okolicach stawów, kości, mięśni, kręgosłupa. Wtedy możemy się zastanowić nad zafundowaniem naszemu obolałemu ciału relaksu w postaci masażu. Możemy poprosić o jego wykonanie kogoś bliskiego, co dodatkowo może nam sprawić jeszcze większą przyjemność, lub też możemy skorzystać z usług profesjonalistów, w salonie masażu. Tam, odpowiednio wykształcona kadra, zajmie się nami w profesjonalny sposób. Wyjdziemy stamtąd, z całą pewnością, jak nowonarodzeni, pełni sił, energii i chęci do życia. Nasz fizyczny stan zdrowotny z pewnością się poprawi. Warto czasem zdecydować się na takie małe szaleństwo dla własnego zdrowia. Na zdrowiu bowiem nie powinniśmy oszczędzać.

Chodzenie po schodach

Każdy z nas marzy o idealnej sylwetce oraz o tym by być zdrowym. Idealnym sposobem na zwiększenie sprawności fizycznej oraz spaleniu trochę tłuszczyku są schody, a raczej chodzenie po nich. Ten sposób ćwiczeń jest znacznie bardziej efektywny niż bieganie po płaskiej powierzchni. Podczas spacerowania po schodach, spalamy kalorie, wzmacniamy mięśnie nóg oraz brzucha, a także poprawiamy naszą ogólna kondycję i stan psychiczny. Jest to bardzo łatwy trening, który może wykonywać naprawdę każdy bez względu na wagę oraz wiek, a także sprawność fizyczną. Osoby pragnące mocniej popracować nad swoją sylwetką, mogą rozpocząć bieganie po schodach, które pobudza więcej mięśni w znacznie krótszym czasie. Jeżeli nie masz czasu na ćwiczenia wystarczy, że zrezygnujesz z jeżdżenia windą i przerzucisz się na spacery schodami. Już po kilku dniach starannych ćwiczeń zauważysz zmiany, a po kilku tygodniach zmniejszy się cellulit oraz mięśnie zaczną zastępować dotychczasowy tłuszczyk. Treningi rozpocznij od powolnego spaceru, aby nie przesilić organizmu, a następnie powoli przejdź do bardziej aktywnych ćwiczeń na schodach.

Lecznicze właściwości miodu

sniadanieMiód, oprócz tego, że jest przepyszny ma dodatkowe właściwości. Wiedziały o tym nasze babcie, które jadały go regularnie. Chyba każdy pamięta też domowe kuracje na przeziębienie zawierające miksturę mleka, miodu i masła. Miały one niesamowite właściwości. Leczyły ból gardła i rozgrzewały organizm. Miód zawiera, oczywiście oprócz cukrów, wiele witamin i mikroelementów, które są niezbędne dla naszego organizmu. Świetnie smakuje rozpuszczony w letniej wodzie z dodatkiem cytryny, a poza tym ma wtedy właściwości zwiększające odporność naszego organizmu. Wyróżniamy wiele rodzajów miodu, przy czym każdy z nich ma nieco odmienne właściwości lecznicze. I tak na przykład miód akacjowy pomaga w chorobach nerek oraz poprawia pracę naszego układu pokarmowego, natomiast miód gryczany jest polecany chorującym na miażdżycę i choroby serca, miód wrzosowy wskazany jest dla osób skarżących się na uporczywe zmęczenie. Jak widać warto regularnie jeść miód bo jest on nie tylko bardzo dobry w smaku, ale ma też dobroczynne właściwości dla naszego zdrowia.

Papierosy kontra zdrowie

Jak doskonale zapewne wszyscy wiemy, człowiek zdrowy, to człowiek bez nałogów. Niestety, mimo, iż posiadamy na ten temat ogromną wiedzę teoretyczną, otaczani jesteśmy wieloma kampaniami promującymi Zycie bez nałogów, to tak naprawdę w praktyce wygląda to nieco inaczej. Jednym z najbardziej rozpowszechnionych uzależnień naszych czasów są papierosy. Wystarczy przejść się ulicami miasta wsi, jakiegokolwiek miejsca, w którym żyją ludzie. Zauważymy wtedy, jak wiele osób pali papierosy, jak wiele osób jest uzależnionych od nikotyny. Jest to na pozór niewinna rzecz. Przecież tyle ludzi pali i nic im się nie dzieje. Żyją mimo tego przez wiele lat i raczej nie narzekają na problemy zdrowotne, no, może z małymi wyjątkami. Jest to najbardziej mylne myślenie. Papierosy niesamowicie pustoszą nasz organizm. Cały organizm. Zaczynając od płuc, idąc przez włosy, skórę i paznokcie, na jamie ustanej kończąc. Palenie zabiera nam nasze zdrowie. Tak więc, jeśli chcemy być zdrowi, unikajmy palenia jak ognia. I tego czynnego i tego biernego.

Joga dla zdrowia

jogaJoga to starożytny system mający na celu integrację własnej osoby zarówno w aspekcie psychicznym jak i fizycznym. Ćwiczenia wykorzystywane w jodze potwierdzają, że ciało i umysł są ze sobą ściśle połączone i wzajemnie na siebie oddziałują. Ćwicząc jogę uczymy się używać umysłu, który w pełni kontroluje nasze ciało. Każdy może uprawiać jogę, bez względu na wiek, płeć, czy też sprawność fizyczną. Ćwiczenia rozpoczyna się od tych podstawowych, które są proste i idealne dla osób początkujących, z biegiem czasu staja się bardziej skomplikowane i zróżnicowane. Joga ma na celu wzmocnić i rozciągnąć całe ciało, polepszyć koncentrację, zregenerować sferę psychiczną i fizyczną oraz zrelaksować nas. Ćwiczenia są doskonałe dla osób nerwowych, z depresją lub całkowicie wyczerpanych dniem codziennym, już kilka tygodni praktykowania jogi pozytywnie wpłynął na organizm. Obecnie w Polsce powstaje co raz więcej ośrodków, które prowadzą grupowe zajęcia z jogi. Jeżeli chcesz poprawić ogólną kondycję ciała oraz wprowadzić równowagę i harmonię pomiędzy duszą a ciałem, zacznij ćwiczyć jogę.